Es treballa per restablir el consum d’aigua apta per al consum als barris afectats

Dissabte, 2 de maig de 2020 a les 17:30

Mentre es continua el servei de cisternes i servei d’aigua a domicili per a persones amb problemes de mobilitat

Malauradament els problemes d’aigua pels barris de Can Julià, el Lledoner, la Pinatella, les Bassioles, Penya Forcada i Pla del Pèlag continuen i l’aigua manté uns nivells de terbolesa superiors als permesos. Per tant, se’n prohibeix el seu consum humà, i només es permet utilitzar-la per a la higiene, o la neteja. Des del primer dia des de l’Ajuntament es treballa per donar el millor servei possible als afectats.

Com una primera mesura s’ubiquen durant el dia diferents cisternes perquè els veïns es puguin proveir d’aigua potable (podeu consultar horaris i ubicacions a: https://www.vallirana.cat/actualitat/noticies/nou-horari-i-ubicacio-de-les-cisternes-daigua.html) i, en els casos de persones grans que no puguin desplaçar-se fins a les cisternes, es porta aigua en garrafes al domicili amb la col·laboració de Protecció Civil.

Mentrestant es treballa per donar una solució permanent i  s’està elaborant un projecte de connexió entre el Pou Nou i el dipòsit d’aigua situat al Polígon Industrial. Això permetria subministrar aigua al dipòsit dels Bessons que abasteix el barri. Això però no serà immediat i poden passar unes setmanes abans no siguin operatives aquestes interconnexions.

Quin és el problema?

Després de les intenses pluges del mes d’abril (més de 200 litres per m2) es va detectar que l’aigua del pou ubicat al Polígon Industrial era tèrbola i en uns nivells superiors al que estableix el Departament de Salut Pública de la Generalitat. De tal manera que aquesta aigua no es considera potable per al consum humà (beure o cuinar) però en cap cas és un perill per a la salut, ja que si fos així, no s’estaria subministrant. L’aigua és apta per a rentar, higiene personal...

Quan es resoldrà?

No es pot determinar quan l’aigua recuperarà nivells correctes de terbolesa perquè no és pot saber tècnicament quina ha estat la causa. Cal tenir en compte que l’extracció d’aquesta aigua està a uns 300 metres de profunditat.

Diàriament s’està en contacte amb Aqualia per saber l’estat de l’aigua. Pel que fa a possibles compensacions als afectats, es tractarà en les pròximes reunions. Però recordem que per qualsevol reclamació podeu utilitzar l’Oficina del Servei Públic de Consum que l’Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania.

Des de fa anys es negocia amb l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua) per a la connexió amb la xarxa d’aigua del Ter-Llobregat, que permetria subministrar aigua a Vallirana des de Pallejà. En principi, segons l’ACA, aquest any es licitarà el projecte d’unes obres que poden arribar a costar 10 milions d’euros.

Darrera actualització: 29.05.2020 | 11:45