El protocol de Comunicació d’Emergències reconegut com a Bona Prà ctica
Per episodis de sequera i qualitat de l’aigua
L’Ajuntament de Vallirana, des d’alcaldia i el Departament de Comunicació va elaborar un protocol d’emergència que recull les diferents actuacions en episodis de sequera i manca de qualitat de l’aigua. Aquest ha estat reconegut com a Bona Pràctica que atorga la Fundació Carles Pi i Sunyer, després d’estudiar el protocol i fer-ne una valoració positiva. El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals és un servei que identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió municipal.
Aquest ampli i extens protocol ja ha servit d’exemple per a altres administracions i entitats, i recull les actuacions a realitzar tant a curt com a mitjà termini davant de situacions d’emergència relacionades amb el subministrament d’aigua, sigui per la quantitat i/o la qualitat.
S’hi estableix la creació i activació del CECOPAL així com les accions comunicatives per exposar la situació i les accions establertes. Així es determina els tipus de canals, els destinataris, sobretot en l’inici de l’activació del protocol. Aquest inclou diferents annexos amb informació d’entitats, personal, estaments, col·lectius... tant per a la seva activació com per fer-los arribar la informació relativa a les mesures establertes.