La Comissió de la Variant aprova per à mplia majoria iniciar accions de protesta a partir del 15 de novembre si no s’ha obert la variant
Divendres, 18 d’octubre de 2019
Pel que fa a les obres, queda pendent solucionar diversos problemes tècnics de carà cter informà tic i asfaltar el darrer tram de l’obra civil. Demarcació de Carreteres insisteix que la variant es posarà en servei a la ciutadania sense que depengui de cap acte d’inauguració
18/10/2019. La Comissió de la Variant es va reunir ahir a la Sala de Plens per fer balanç de la situació actual de les obres i consensuar les properes accions, tenint en compte que està en marxa una iniciativa de talls de carretera els diumenges al matÃ, que no compta amb el vistiplau ni l’aprovació de la pròpia Comissió.
En aquest sentit, la Comissió de la Variant va aprovar per à mplia majoria iniciar accions de protesta de caire més medià tic a partir del 15 de novembre, sempre que la variant no estigui oberta. La Comissió no dóna suport a aquests talls, ja que són accions individualitzades que no aconsegueixen ressò medià tic i incrementen la crispació de la ciutadania. Si la variant no està oberta abans, la Comissió es reunirà el 14 de novembre per consensuar les accions a realitzar. Aixà mateix, es traslladaran totes les consultes tècniques que es van realitzar a Demarcació de Carreteres.
A la reunió d’ahir estaven convidats el Cap de Demarcació de Carreteres i responsable de l’obra, LluÃs Bonet, i un interlocutor de la Delegació del Govern, que van declinar la seva assistència. Tot i això, el regidor de Barris, Planejament, Seguretat i Mobilitat, Jordi Urrea, va explicar que mantenen converses periòdiques amb el sr. Bonet des de la darrera reunió de la Comissió.
Segons va explicar el sr. Urrea, la Demarcació de Carreteres informa que la variant encara no es pot obrir per problemes informà tics, tot i que ja es disposa de la lÃnia de mitja tensió pendent de la darrera reunió, encara que no està signat el contracte amb Endesa per a poder tenir corrent.
D’altra banda, segons el sr. Bonet, continua havent-hi problemes amb la integració dels programes informà tics que gestionaran el túnel, quan aquests s’han de coordinar per treballar conjuntament. Tanmateix, tal com ja va dir a les reunions dels dies 12 i 20 de setembre, l’obertura depèn de qüestions tècniques i no polÃtiques i posa com a exemple l’obertura de trams a la A23 i M40 aquesta setmana, sense acte d’inauguració previ.
S’informa també que aviat està previst asfaltar el darrer tram que queda pendent i això fa pensar en una imminent obertura, però el sr. Bonet no vol donar una data concreta per evitar més decepcions als veïns i veïnes de Vallirana.
La Comissió de la Variant, formada per representants de tots els partits polÃtics del consistori, entitats locals i ciutadans/es a tÃtol individual, acorden seguir treballant conjuntament fent un front comú i intentant que properament l’obertura de la variant sigui una realitat.
Darrera actualització: 13.12.2019 | 10:08