Mesures per evitar la grip aviària en l’aviram
Per a qui posseeixi aus destinades a autoconsum d’ous o carn
La grip aviària o influença aviària és una malaltia vírica que afecta principalment a aus aquàtiques, tot i que pot afectar a exemplars d’aviram en general. Es tracta d’una malaltia infecciosa que pot arribar a infectar humans, de la qual teniu més informació en els documents i enllaç adjunt.
Cal que aquelles persones que posseeixin un grup de gallines, ànecs, oques o similars, destinat a autoconsum d’ous o carn, segueixin les següents mesures:
- Registrar l’explotació al Registre d’Explotacions Ramaderes de Catalunya, mitjançant tràmit de comunicació, encara que es posseeixi un nombre molt limitat d’individus. Per a tal fet caldrà presentar permís municipal per a la instal·lació de l’explotació.
- Incorporar, si no es tenen ja, mesures d’higienització dels espais de cria i estada d’aquests animals. Caldrà netejar i desinfectar els espais periòdicament, així com realitzar una correcta gestió de la gallinassa.
- Protegir els nostres animals del contacte amb espècies migratòries, possibles portadores del virus. Per a tal fet caldrà criar els animals en espais que impedeixin aquest contacte mitjançant xarxes, murs o qualsevol altre element efectiu. S’haurà de tenir especial atenció en aquesta protecció si disposem dipòsits d’aigua permanents per al bany dels animals.
- Impossibilitar l’accés d’animals salvatges a les menjadores i abeuradors del nostre centre de cria.
Es tracta d’una malaltia altament infecciosa, a través de femta i secreció respiratòria. Els virus poden continuar actius durant molt temps a les femtes, teixits i aigua.
Teniu més informació a https://acsa.gencat.cat/ca/detall/article/Influenca-aviaria-00001